U bent hier: Home > FAQ

Veelgestelde vragen

Klik op een vraag om het antwoord te zien:
Info voor danseressen:

Wanneer en hoe kunnen we inschrijven?
Hoe lang mag ik optreden?
Mag ik meerdere dansen doen?
Hoe laat moet ik er zijn/ Kan ik een voorkeurstijdstip opgeven?
Hoe groot is het podium?
Mag ik flyeren op het festival?
Ik wil mijn optreden annuleren...

Info voor publiek:
Hoeveel kosten de tickets?
Is er parking?
Mag ik mijn hond/kat meebrengen?
Mag ik filmen/foto's maken?

 

Wanneer en hoe kunnen we inschrijven?

Inschrijven voor het open podium kan elk jaar vanaf 1 mei. Voor de optredens hanteren we het principe van "first come, first served". We kunnen helaas geen aanmeldingen accepteren voor deze datum en kunnen ook geen voorrang geven aan bepaalde scholen (ook niet omdat je al jaren naar het festival komt bv.). Dit lijkt ons het eerlijkst! Kan je om een bepaalde reden ons niet contacteren op 1 mei, dan mag je jouw inschrijving uiteraard ook via iemand anders laten lopen (bv. een vriendin die voor jullie beiden inschrijft). Het inschrijvingsgeld voor danseressen is tevens ook je entree en bedraagt 4€/persoon, ongeacht het aantal dansen dat je brengt. Je hoeft dus niet per dans te betalen.

Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar info@belly2belly-festival.be. Gelieve niet via facebook of andere mailadressen in te schrijven om te vermijden dat we het overzicht kwijt geraken!

Vermeld bij je inschrijving steeds:

  • je eigen naam
  • je artiestennaam of de naam van de school of groep waarin je danst
  • wat je wil dansen (solo/duo/groep), welke stijl mag je later doorgeven
  • een voorkeurstijdstip (we proberen hier in de mate van het mogelijke rekening mee te houden)

We proberen alle mails binnen de 2 werkdagen te beantwoorden.

Enkele richtlijnen voor het samenstellen van het programma, deze om zoveel mogelijk danseressen de kans te geven om op te treden:

  • maximale duurtijd per optreedplek is 5 min.
  • in eerste instantie 1 optreedplek per danseres. Wil je graag 2 solo's dansen, dan zal 1 dans hiervan in eerste instantie op de wachtlijst komen te staan. Na de eerste inschrijfronde bekijken we wie er een tweede dans kan brengen!
  • je optreedplekje is pas bevestigd nadat we jouw inschrijvingsgeld (entree) ontvangen hebben. Optreedplekjes die op 01.07.2017 nog niet zijn bevestigd/betaald, worden standaard terug vrij gegeven voor de volgende op de wachtlijst!

Zodra het programma volzet is, werken we met een wachtlijst.
Wanhoop zeker niet als je bericht krijgt dat je op de wachtlijst staat! De ervaring heeft ons geleerd dat er elk jaar in de weken voor het festival nog verschuivingen in het programma gebeuren, soms zelfs heel last minute!

Top

Hoe lang mag ik optreden?

Om zoveel mogelijk danseressen de kans te bieden om op te treden, hanteren we een tijdslimiet van max. 5 min. per optreedplek. Kortere optredens zijn uiteraard ook toegestaan :-) Wil je graag 2 stijlen brengen, dan mag je ook jouw optreedplek van 5min. opsplitsen in 2 dansen van telkens 2,5 minuut! Geef zeker ook ruim op voorhand aan als er omkleedtijd nodig is.

Top

Mag ik meerdere dansen doen?

Natuurlijk! Echter, om zoveel mogelijk danseressen en scholen de kans te bieden om op te treden, vragen we dat elke soliste/duo/groep zich in eerste instantie aanmeldt voor 1 optreedplekje. Na de eerste inschrijfronde bekijken we dan of er ruimte is voor een tweede dans. Elk optreedplekje heeft een tijdslimiet van max. 5 min.

Top

Hoe laat moet ik er zijn/ Kan ik een voorkeurstijdstip opgeven?

Voor het festival werken we met optreedblokken. Een exact tijdstip kunnen we dus niet doorgeven. Indien je een voorkeurstijdstip hebt, kan je dit bij de inschrijving doorgeven en dan houden we hier in de mate van het mogelijke rekening mee. Eens het programma is opgesteld, hebben we nog weinig ruimte om verschuivingen te doen, wees dus op tijd met het doorgeven van je voorkeurstijdstip!

Omdat niemand graag optreed voor een lege zaal, willen we oproepen dat alle danseressen van 1 bepaald optreedblok (vooral het eerste en laatste blok) aanwezig en omgekleed zijn voor aanvang van het optreedblok. Blijf ook even supporteren voor je collega danseressen en moedig elkaar aan!

Top

Hoe groot is het podium?

Het podium heeft een vrije dansruimte van 8 meter breed en 6 meter diep. Het is niet mogelijk om voor het podium te dansen, gezien daar stoelen/tafels staan voor het publiek. Je kan het podium aan slechts 1 zijde betreden, namelijk stage left.

Top

Mag ik flyeren op het festival?

Op het festival wordt er elk jaar een tafeltje voorzien aan de ingang waar iedereen promotiemateriaal kan neerleggen zoals naamkaartjes, flyers, etc...
Het is niet toegestaan om persoonlijk te flyeren op het festival.

Top

Ik wil mijn optreden annuleren...

Stond je ingeschreven om als danseres op te treden op het festival en kan je er toch niet bij zijn? Gelieve dan zo snel mogelijk ons hiervan op de hoogte te brengen zodat we de volgende op de wachtlijst kunnen contacteren! Reeds betaalde inschrijfgelden worden tot 1 maand voor het festival terug betaald, minus 4€ administratiekosten.

Top

Hoeveel kosten de tickets?

Inkomprijzen zijn als volgt:

Top

 

Is er parking?

Zaal de Jagersborg heeft een kleine parking voor de deur. Verder kan je ook parkeren in de nabij gelegen straten en is de parking van de Carrefour en het gemeentehuis van Maasmechelen op wandelafstand. Deze parking is gratis.

Top

Mag ik mijn hond/kat meebrengen?

Van de eigenaars van de zaal is het helaas niet toegestaan om dieren mee naar binnen te brengen!

Top

Mag ik filmen/foto's maken?

Filmen en foto's maken voor eigen gebruik en met je eigen toestel is toegestaan. Hou er echter wel rekening mee dat je geen foto's of video's mag publiceren van andere danseressen en scholen voordat je eerst hun toestemming hebt gevraagd!

Met een beetje geluk zijn er ook enkele zeer goede hobby fotografen aanwezig die elk jaar prachtige foto's maken. (hou bijvoorbeeld het facebook profiel van Ludo Vanlangenakker en Willy Meuris in de gaten).

Top